28 Nisan 2013 Pazar

yıl 1973 .....



Resimde görmüş olduğunuz tablo 1973 yılında yapılmış olup tam 40 yıllık bir tablodur.Lise birinci sınıfta iken yapmıştım. Sağ alt köşede adım ve küçük bir resmimde yan düşmüş halde duruyor.:))
O zamanlar böyle çalışmalar çoktu. İnce yuvarlak kamışlar boylamasına ortadan kesilir özellikle siyah fon kartonu üzerine çizilen şekle uygun olarak sırayla yapışıtırılırdı. Kırk yıl önce yaptığım bu çalışma ile yine eşi benzeri kesinlikle olmayan bir çalışma yapmışım..:)) Baba evimde olan bu tablomu geçen hafta memlekete gittiğimde sizlerle paylaşmak için fotoğrafladım..*

7 yorum:

  1. Ne tesadüf, benim de bir kaç gün önce, aklımdan geçti, ilkokulda, orta okulda el işi veya resim derslerinde yapardık. Boyanmış olanları da vardı, mor, pembe, yeşil. Çavdar sapı diye deste halinde satılırdı. Bazıları biraz kartlaşmış olurdu da, ince körpe iken toplanmış olanları seçerdim, çünki daha parlak olurlardı.
    Şimdilerde de bulunur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nihal hanım şimdi okul etkinliklerine, sergilere gidiyorum ama hiç bu malzeme ile yapılmış objeye rastlamadım. Sanırım unutuldu veya bu malzemeden bulunamıyor..

      Sil
  2. aaa bende yapmıştım bundan :) kimbilir ne zaman atıldı...çok hoş bir yayın olmuş bu...varsa eskilerden sakladığınız bir şeyler onları da yayınlayın lütfen :)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef eskilerimizin kıymetini pek bilmiyoruz. Biraz saklayıp muhafaza ettikten sonra ailenizde temizlik konusunda titiz biri varsa böyle şeyler çöp, ne işe yarayacak diye yok ediliveriyor..:)
      Yine lise çağlarımda müthiş bir kibrit kutusu kolleksiyonum vardı, baya bol miktarda biriktirmiştim fakat bir şekilde bir yerlerde yok oldular, hatırlamıyorum bile.

      Sil
  3. Ay eveeet... Bir köylü kadın yapmıştım ben de, ama okulda asılı kalmıştı... Ne güzel, anılara dalıverdik sayende Özden kardeş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Banu kardeşim yaşlanma demeyimde:) nufus kağıtlarımız eskiyince eskiye özlemlerimiz yoğunlaşıyor. Çünki her konuda, her şartta gelen günler geçmişi aratıyor..
      ''hey gidi günler hey'' demekten kendimizi alamıyoruz..:)))

      Sil
  4. Babam hala yapıyor. Baya ayrıntılı işlerle uğraşıyor.

    YanıtlaSil