27 Ağustos 2013 Salı

Mikro minyatür & Mykola Syadristy

Dün dünyaca ünlü mikro minyatür ustası Ukraynalı Mykola Syadristy'nin  sergisene gittim
Aqua Florya Alışveriş merkezinde sergileniyor ve  bu sergiyi kesinlikle ziyaret
etmenizi tavsiye ediyorum hele İstanbul da iseniz kaçırmayın ( giriş 10 TL)



















Ukraynalı sanatçı Mykola Syadristy'nin 17 Ağustos'ta İstanbul'da açılacılan mikro minyatür sergisinde, iğne deliğinin içindeki deve kervanından, sivrisineğin iğne ucundaki 6,5 milimetre çapındaki şemsiyeli kız minyatürüne, yarım haşhaş tohumu içinde kırlangıçlar ve yuvalar ile 203 detaydan oluşan 1,8 milimetre çapındaki yel değirmenine kadar birbirinden ilginç eserler yer alıyor.

Eserler cam fanuslar içerisinde sergileniyor


















Mesela dikiş iğnesi deliğinde bir deve kervanı var. Çıplak gözle kesinlikle farkedemiyorsunuz.
Anca mikroskop kısmından baktığınızda iğne deliğindeki deve kervanını tüm detayları ile görebiliyorsunuz.


















Bir haşhaş tohumu içinde güvercin yavruları ve güvercinler harika bir el emeği


















Sergide beni en çok etkileyen eserinden bir tanesi..Şu an saçınızı elinize alıp düşünün, minik bir parçayı alıp boylamasına deliyor, özel bir şekilde şeffeflaştırıyor birde bu deliğin içerisine gül dalı yerleştiriyor.
Bilmiyorum ama buna sanat denilmez herhalde. Doğa üstü bir iş, mucizevi bir çalışma bence.

Daha fazla resim ve detay vermiyorum, gidip görmeniz tavsiye ediyorum...

10 yorum:

  1. aaa bız nıye gormedık kı bunu okadar da gıdıyoruz oraya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ilk gittiğinizde ziyaret edebilirsiniz ..))

      Sil
  2. Kesinlikle görülmesi gerek bayılırım bu tür çalışmalara.Paylaşımınız için teşekkür ederim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İnanılmaz gerçekten de, hayretler içerisinde okudum... Teşekkürler bizlere de duyurduğunuz için bu sergiyi...

    YanıtlaSil
  4. İstanbul'da olsaydım böyle bir sergiyi kesinlikle kaçırmazdım...

    YanıtlaSil
  5. bu nasil bir guzel sergidir ozden bey?
    saygilarrrrrr

    YanıtlaSil
  6. Aman Allahım bu nedir böyle? Ben Hasan Kale'nin sergisini biliyordum da bu nasıl bir maharettir.(http://www.farklihaber8.com/haber/kultur-sanat/buyutec-ile-gezilebilen-sergi-izmirde/4797.aspx) İstanbul dışındakiler için de detaylardan paylaşırsanız. Hepimiz seviniriz.

    YanıtlaSil
  7. inanılır gibi değil minyatürün de minyatürü görebilmek isterdim.
    teşekkürler bizlerle paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  8. Será increíble verlo tan de cerca, una suerte para ti el poder disfrutarla, un saludo:-)

    YanıtlaSil