19 Şubat 2014 Çarşamba

Minyatür Saz İmalatı

*Daha öncede saz yapımını yayınlamıştım fakat bu sefer imalatında değişiklik yaptım.Öncekinde gövdeyi parçalar birleştirerek yapmıştım şimdi ise tek parça yaptım.
20X20  Ölçülerinde balsa ağacı kullandım.

*
*Yaklaşık 3 cm boyunda bir parça kesilir..

*
*Gövdeye maket bıcağı ile kabaca bir görüntü verilir.

*
*Tırnak türpüsü ile eğeleyerek biraz daha gövde şeklini netleştirilir..
*
*Son olarakta ince zımpara ile gövde son halini aldı.

*
*

*
*Yine balsa ağacından 4 cm boyunda sap olabilecek bir parça hazırlanır..

*
*Ve gövdeye yapıştırılır..
*
*Sapın üzerine nota perdeleri için siyah makara ipliği kullandım.

*
*Tellerin oturacağı eşik parçasıda yapıştırıldı.

*
*Siyah iplikten minicik bir püskül yapılır...

*
*Açık renk vernikte atıldıktan sonra çok ince 4 adet bakır tellerde takılarak sazımız son halini almış oldu.

*

15 yorum:

  1. Yine çok güzel çok tatlı bir iş ellerinize sağlık. Bu arada Sivaslı mısınız? mail adresinizde dikkatimi çekti kenarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim .. Hayır Sivaslı değil Amasya lıyım ve doğum tarihimdir..:)

      Sil
  2. Elleriniz dert görmesin:)) Sizin gibi bir ustanın yorumlarından beni mahrum etmeyin, Özden Bey! En kısa sürede sizi blogumda ağırlamak ümidiyle...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülay hanım çok teşekkür ederim bende sizin bloğu takibe aldım kolay gelsin:)

      Sil
  3. el emeğinize hayranım ben de bloğuma beklerim :) http://semsdesign.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Betül hanım..:)

      Sil
  4. çok güzel
    çok yeteneklisniiz bayıldım

    YanıtlaSil
  5. This is a nice idea, thank you for sharing!

    YanıtlaSil
  6. Slm Özden abi yaptığın miyatürlere hayranım keşke videolu olsaydı sevgiler abi :)

    YanıtlaSil